Microcipare, înregistrare în RECS, pașaport, carnet de sănătate

Documentul de identitate al câinelui sau pisicii dumneavoastră este carnetul de sănătate. Pentru a vă însoți peste hotarele țării, va avea nevoie de un pașaport dar și de microcip. Microciparea este o condiție obligatorie pentru toți câinii cu stăpân din România.

Microciparea

Constă în introducerea sub piele a unui microcip de dimensiuni foarte mici (aproximativ cât un bob de orez Basmati). Este confecționat dintr-un material inert, deci nu va produce efecte secundare la locul de implantare, cu condiția ca injectarea să fie realizată în condiții aseptice și nu creează disconfort. În microcip este scris un cod unic ce poate fi identificat cu ajutorul unui cititor de microcipuri și nu poate fi modificat în niciun mod, conform legislației în vigoare. După introducerea microcipului, codul de microcip se înregistrează în Registrul de Evidență a Câinilor cu Stăpân (RECS), împreună cu datele de identificare ale câinelui și ale proprietarului. Ulterior, în baza de date RECS vor fi introduse operațiuni precum vaccinarea antirabică, deparazitările, sterilizarea, transferul, pierderea etc.

Microciparea este o condiție obligatorie pentru efectuarea vaccinului antirabic la câine

În cazul pisicilor, microciparea este posibilă, în special dacă doriți să traversați granița, însă spre deosebire de câini, nu există o bază comună națională în care să fie înregistrate microcipurile.

Microcipul vă poate ajuta să vă regăsiți animalul în cazul pierderii, însă nu permite urmărirea sa. Pentru acest scop există dispozitive speciale pe care le puteți achiziționa separat.

Carnetul de sănătate

Este actul de identitate al câinelui sau pisicii dumneavoastră. În carnet sunt înregistrate datele de identificare ale animalului, ale proprietarului și sunt notate activitățile medicale la care este supus. Este indicat să îl aveți asupra dumneavoastră atunci când ieșiți cu animalul în spații publice și de fiecare dată când veniți la veterinar.

Pașaportul

Pentru a părăsi țara cu animalul de companie, după microcipare, acestuia i se va întocmi un pașaport. Pașaportul poate fi completat de către un medic veterinar autorizat de autoritatea competentă. Personalul cabinetului Szatmari Vet este autorizat să elibereaze și să completeze pașapoarte.

Fiecare țară are condiții proprii pentru circulația animalelor de companie. În cadrul UE, acestea trebuie să aibă microcip, iar carnivorele trebuie vaccinate antirabic cu cel puțin 21 de zile înainte de a părăsi țara, dar nu mai devreme de data identificări cu microcip și înregistrării în RECS. Înainte cu 24 de ore de ieșirea din țară animalului i se va face un consult și i se va administra o doză de deparazitare contra Echinococcus. Mai multe detalii puteți găsi în Regulamentul UE 576/2013

October 26, 2017

PostAri recente