Investigații și tratament în probleme ale ochilor și pleoapelor

Problemele oftalmologice la câine și pisică pot avea cauze traumatice, iritative, infecțioase, neurologice, circulatorii, de hipersensibilitate, chiar autoimune sau genetice, având, totuși, o paletă redusă de manifestări. Din acest motiv, medicul veterinar va conduce o investigație amănunțită pentru aflarea cauzei.

Când vă prezentați la veterinar?

Vizita la veterinar de la primele semne de boală poate scuti câinele sau pisica dumneavoastră de posibile complicații sau chiar să îi salveze vederea și de aceea, ar fi bine să o faceți de îndată ce observați modificări la nivelul ochilor, pleoapelor, sau regiunilor învecinate.

Care sunt simptomele problemelor oculare?

Un animal cu probleme oftalmologice își poate masca simptomele, totuși poate fi vizibilă lăcrimarea excesivă, lipirea pleoapelor sau pătarea blăniței din jurul ochilor. Pentru a înlătura cauza iritativă, animalul poate face gesturi de frecare a ochilor cu lăbuța, clipește mai des, sau menține ochii închiși mai mult decât normal. La nivelul ochiului poate fi observată înroșirea, accentuarea vascularizației conjunctivale sau extinderea capilarelor pe suprafața corneei, deformări ale suprafeței corneei, reducerea transparenței corneei, a umorilor sau a cristalinului. În cazuri mai grave, când acuitatea vizuală este diminuată sau absentă, animalul poate deveni excesiv de temător și poate să se izbească de obiecte.

PostAri recente